روش های مختلف بستن فواصل دندان ها + هزینه | کلینیک عماد

اشتراک گذاری این مطلب با دیگران :

روش های بستن فاصله دندانی

بستن فواصل دندان‌ها

اگر چه وجود فاصله بین دندان‌ها از پوسیدگی آن‌ها تا حدودی جلوگیری می‌کند، اما به لحاظ زیبایی شناختی، این یک عارضه به شمار می‌آید. خوشبختانه در میان تکنیک‌های روز دندانپزشکی، روش‌های کارآمدی برای بستن فواصل دندان‌ها وجود دارد. به این شکل بدون نگرانی، می‌توانید به راحتی با مراجعه

به بهترین دندانپزشک متخصص، مشکلات مربوط به فاصله بین دندان‌های خود را رفع کنید.

بستن فاصله بین دندانی

تکنیک‌های مختلف بستن فواصل دندان‌ها

همان طور که اشاره کردیم روش‌های گوناگونی برای رفع فاصله بین دندان‌های فرد وجود دارد. بسته به این که میزان فواصل بین دندان‌ها چقدر بوده و دندان‌های فاصله دار در کدام بخش از دهان قرار گرفته باشند، پزشک متخصص بهترین روش را برای رفع این موضوع انتخاب خواهد کرد.

روش های بستن فاصله دندانی

از جمله تکنیک‌های مختلف بستن فاصله بین دندان‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ارتودنسی دندان‌ها

یکی از نخستین گزینه‌هایی که در اکثر مواقع نیز پاسخگو بوده و باعث رفع مشکل فاصله دندانی می‌شود، استفاده از انواع ارتودنسی دندان است. بسته به شرایط دندان‌ها، دندانپزشک شما ممکن است از ارتودنسی معمولی یا نوع نامرئی آن استفاده کند. در حقیقت ارتودنسی را باید کارآمدترین روش برای بستن فواصل دندان دانست که بیشتر اوقات از سوی دندانپزشک متخصص پیشنهاد خواهد شد. اما در موارد جزئی‌تر و با تشخیص دندانپزشک، ممکن است از روش‎‌های جایگزین که در ادامه اشاره می‌کنیم نیز استفاده شود.

ارتودنسی

ونیر کامپوزیت یا ونیر سرامیکی

استفاده از لمینت ونیر یا ونیر کامپوزیتی، برای پر کردن فاصله بین دندان‌ها، بسیار عالی خواهد بود. همین طور در مواقعی که فاصله بین دندان‌ها بر اثر پوسیدگی، شکستگی یا فرسایش و ساییدگی ایجاد شده باشد، ونیر بهترین گزینه به حساب می‌آید. در برخی از بیماران نیز به دلیل تحلیل لثه، بین دندان‌ها فاصله می‌افتد و ونیر کامپوزیت یا ونیر سرامیکی، به خوبی این مشکل را رفع خواهد کرد.

روکش کردن دندان

گاهی اوقات فاصله بین دندان‌ها بیشتر از آن است که بتوان از طریق روش‌های فوق، نسبت به رفع آن اقدام کرد. در این حالت، می‌توان با قالب گیری و ساخت روکش، محل خالی بین دندان‌ها را در پوشش روکش معمولی یا سرامیکی جای داده و به این شکل فرم زیبای دندان‌های مرتب و ردیف را بازگرداند.

کاشت ایمپلنت برای بستن فواصل دندان

اگر فاصله به وجود آمده، بابت کشیدن یا از دست دادن یک دندان باشد، در صورت تائید پزشک، می‌توان از کاشت ایمپلنت دندانی برای تامین دندان از دست رفته، استفاده کرد.

ایمپلنت در جای دندان از دست رفته

هزینه بستن فواصل دندان چقدر است؟

این کاملا بستگی به تعداد دندان‌های فاصله دار، میزان فاصله و همین طور روشی که دندانپزشک برای ترمیم استفاده می‌کند، خواهد داشت. با دریافت اینترنتی نوبت رزرو در کلینیک دندانپزشکی عماد، می‌توانید از وقت حضوری معاینه برخورداری شوید. به این شکل وضعیت فعلی دندان‌های شما بررسی شده و روش ترمیمی برای آن انتخاب خواهد شد.

 

دپارتمان ترمیم و زیبایی دندان
دکتر یاسمن سامانی
دکتر یاسمن سامانی

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

سایر خدمات

تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =