ترمیم های همرنگ دندان چیست و چه مزایایی دارد؟ | کلینیک عماد

اشتراک گذاری این مطلب با دیگران :

ترمیم‌های همرنگ دندان

ترمیم‌های همرنگ دندان، در واقع همان کامپوزیت‌هایی هستند که برای رفع پوسیدگی دندان، ترمیم شکستگی، رفع بدرنگی و موارد مشابه کاربرد دارند. به طور کلی از ترمیم‌های همرنگ، برای درمان و زیبایی دندان‌ها استفاده شده و در نهایت دندان‌های ترمیمی به رنگ مشابه دندان‌های اصلی دیده می‌شوند. استفاده از این مواد ترمیمی دندان‌ها، مزایای زیادی دارد که باعث شده در عصر جدید دندانپزشکی، مورد اقبال قرار گرفته و در درمان‌های رایج، استفاده شود.

از جمله ترمیم‌های همرنگ دندان، موارد زیر قابل توجه هستند:

ترمیم همرنگ دندان با پر کردن به وسیله کامپوزیت ونیر

با جایگزین شدن کامپوزیت‌های همرنگ دندان‌ها به جای پر کردن‌های تیره و سیاه رنگ، طرح لبخند افراد نیز به شکلی قابل توجه بهبود می‌یابد. به این ترتیب، پس از پر کردن و ترمیم دندان‌ها، سطح ترمیم شده، به رنگ روشن (نزدیک به رنگ اصلی دندان‌ها) دیده خواهد شد.

پر کردن فواصل بین دندانی

یکی دیگر از مواردی که با ساختار ترمیم‌های همرنگ دندان، در دندانپزشکی درمانی و زیبایی انجام می‌پذیر، پر کردن فواصل بین دندانی است. این فواصل باید با رنگی بسیار نزدیک به رنگ خود دندان، پر شده و پس از ترمیم، دندان‌های فرد یکدست و بی نقص به نظر برسند. از این روی لازم است که حتما از الگوی ترمیم‌های همرنگ دندان در این روش درمانی و ترمیمی استفاده کرد.

ترمیم شکستگی دندان

یکی دیگر از مواردی که به وسیله ترمیم همرنگ دندان، درمان می‌شود، ترمیم شکستگی‌های نه چندان زیاد دندان‌ها است. به این شکل می‌توان از مواد کامپوزیت همرنگ، برای پر کردن محل‌های شکستگی و شکل دادن مجدد دندان‌ به فرم طبیعی، استفاده کرد. این باعث خواهد شد تا دندان شکسته، مجدد فرم اصلی خود را به دست آورده و زیبایی لبخند و دندان‌های فرد تامین شود.

مزایای استفاده از ترمیم‌های همرنگ دندان

از جمله ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ترمیم‌های همرنگ دندان، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ظاهر طبیعی و نزدیک به دندان‌های اصلی
  • استحکام بالا و ماندگاری طولانی مدت
  • ایجاد و حفظ طرح لبخند زیبا و کامل
  • هزینه مناسب
  • بالا بردن طول عمر دندان‌های اصلی

نکته: البته لازم به ذکر است که مواد همرنگ، دوام دائمی نداشته و ممکن است پس از گذشت چند سال، نیاز به ترمیم و تعویض آن‌ها وجود داشته باشد. البته این موضوع بستگی به سطح مراقبت از دندان‌ها دارد و برای بالا بردن طول عمر ترمیم‌ همرنگ دندان، نیاز است که مراقبت‌های معمول را به عمل بیاورید. از جمله:

  • گاز نزدن خوردنی‌های سفت و سخت
  • مسواک زدن صحیح و استفاده از نخ دندان
  • مراجعات منظم به دندانپزشکی برای چکاپ‌های دوره‌ای
  • استفاده منظم از دهانشویه

هزینه ترمیم همرنگ دندان

بسته به این که از این روش ترمیمی برای کدام یک از دندان‎ها استفاده کرده، میزان پوسیدگی یا مشکلات دیگر چقدر بوده و جلسات درمانی چقدر طول بکشد، هزینه ترمیم‌های همرنگ دندان، متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کلینیک دندانپزشکی عماد تماس حاصل نمایید. به این ترتیب ضمن دریافت وقت مراجعه معاینه حضوری توسط دندانپزشک متخصص، اطلاعات تکمیلی را دریافت خواهید کرد.

همین طور شما می‌توانید از نوبت دهی آنلاین کلینیک دندانپزشکی عماد استفاده کرده و وقت مراجعه حضوری داشته باشید.

دپارتمان ترمیم و زیبایی دندان
دکتر یاسمن سامانی
دکتر یاسمن سامانی

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

سایر خدمات

تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =